A hajó kálváriája új fejezethez, az elkerülhetetlen véghez érkezett: napok óta bontják a hajót. A KÖH egy határozatban megjelölte azokat a részeket, melyeket mindenképpen szakszerűen kell a hajóból kiszerelni és megfelelő helyen kell a továbbiakban tárolni.
Először a lágy részek
A helyszínen járva azt tapasztaltuk, hogy a hajó fém részeihez még nem nyúltak, csak az erősen elhasználódott, korhad fa borítástól szabadítják meg a Szőke Tisza fedélzetét. A hátsó alsó fedélzet már teljesen nyitott, a burkolatot eltávolították, a partra vitték, ahonnan folyamatosan elszállítják. Információink szerint korábban a Szőke Tisza ügyével említett Zoltán Gőzös Alapítványnak egyelőre semmiféle köze nincs a hajóhoz, így – miután telefonon felkerestük – képviselőjük sem tudott érdemben nyilatkozni a bontásról.A további fejleményekről a lehetőségek szerint megpróbálunk beszámolni.
A következő részben: Mi marad meg a gőzhajóból a bontás után? – olvassa el mit tartott védelemre érdemesnek a KÖH