A nyarat idéző napsütésben készült képeken jól látszik, hogy a szerkezet meglepő módon teljes épségben van.
A kormánykerék eltekerésével a szerkezetbe vezetett gőz erejét felhasználva a hajó két oldalán végigfutó lánc-drótkötél-rudazat-drótkötél-lánc vezérléssel mozgatták a hajó végén elhelyezkedő tengely végén lévő kormánylapátot.
A fedélzet vázát alkotó eredeti fémszerkezet jó állapotban maradt meg, azonban a farészeket megette az idő vasfoga és a beszakadt mennyezetekről alácsorgó víz. Az első osztályú étteremben még áll a tükör, felette az intarziás faburkolat viszonylag épen vészelte azokat a hónapokat, amikor a hajó jelentős részét víz borította. A gépház – ugyan alacsonyabb szinten – továbbra is vízben áll, a falon lévő „dőlésmérő” 5 fokos ferdeségbe állva mutatja a Szőke Tisza jelenlegi helyzetét és azt, ahogy a tápéi öböl vize az alsó fedélzetet uralja.
A kormányszerkezetről készített 190 megapixeles óriáskép